CZ | EN | PL

+420 605 131 101  |  +420 733 188 933

Provozní kapaliny


Provozní kapaliny jsou všechny kapaliny v motorovém vozidle, které umožňují jeho provoz. Jejich nedostatek může mít na svědomí nesprávnou funkci částí vozu nebo jeho úplnou nepojízdnost.
Číst více..


Další témata ...

Patriot EU - zabezpečení vozidel


Nová dimenze zabezpečení vozidel. Unikátní zabezpečení vašeho vozu GSM/GPS komunikační modul s celoevropským pokrytím.
Číst více..


Další novinky a nabídky ...

Co je EGR ventil?

zpět
10.10.2013 / 9:54

EGR ventil je součástka automobilu, jejíž hlavním úkolem je snižování emisí výfukových plynů motorů. Principem EGR ventilu je vedení části výfukových plynů zpět do motoru. EGR ventil ovládá přechod mezi sacím a výfukovým potrubím. Když se ventil otevře, do sacího potrubí se díky podtlaku dostane určité množství výfukových plynů. Výfukové plyny se smíchají ve válci s novou směsí, a tím dochází ke snížení teploty hoření, což v konečném důsledku vede ke snížení emisí. Jinak řečeno, část spalin projde spalovacím procesem dvakrát - logicky co bylo již spálené, znovu nehoří, a tak dojde k snížení teploty hoření.  V případě benzínových motorů se recirkulace pohybuje řádově v 10-20 % z objemu nasávané směsi. U dieselových motorů se tato hodnota pohybuje okolo 15-25 %.

Za normálních podmínek nepotřebuje EGR ventil žádnou speciální péči, pouze jednou za čas je potřeba jej vyčistit od karbonových usazenin. Uvědomte si, že spaliny, které se vrací zpět do motoru pomocí EGR ventilu, neprošly žádným katalyzátorem či filtrem pevných částic. Proto v případě používaní nekvalitního paliva či v případě, že motor spaluje spolu s palivem i olej, se EGR ventil rychle zanese usazeninami. To způsobí, že klapka ve ventilu nedovírá a motor při přidání může škubat, automobil nadměrně dýmí. Toto dále to vede ke snížení výkonu motoru v celém rozsahu otáček. V poslední fázi zanesení automobil špatně startuje.

Možnosti řešení problému s EGR ventilem:

  1. Nákup nového EGR ventilu.
     
  2. Deaktivace neboli zaslepení ventilu – u starších automobilů stačí zaslepit EGR ventil. To znamená, že se při vymontování dá mezi sání motoru a EGR ventil záslepka. U novějších motorů je potřeba navíc propojit CPU jednotku automobilu s diagnostikou a v řídící jednotce změnit nastavení.
     
  3. Vyčištění ultrazvukem -  demontovaný EGR ventil se vloží do ultrazvukové čističky. Vyčištění v ultrazvukové čističce je šetrné a nedochází při něm k poškození ventilu. V ultrazvukové čističce používáme speciální kapalinu Conc entrated Ultrasonic Cleaning Fluid.  Tato kapalina se s pomocí ultrazvuku dostane do všech mezer na EGR ventilu a vyčistí ho od usazenin karbonu.