CZ | EN | PL

+420 605 131 101  |  +420 733 188 933

Provozní kapaliny


Provozní kapaliny jsou všechny kapaliny v motorovém vozidle, které umožňují jeho provoz. Jejich nedostatek může mít na svědomí nesprávnou funkci částí vozu nebo jeho úplnou nepojízdnost.
Číst více..


Další témata ...

Patriot EU - zabezpečení vozidel


Nová dimenze zabezpečení vozidel. Unikátní zabezpečení vašeho vozu GSM/GPS komunikační modul s celoevropským pokrytím.
Číst více..


Další novinky a nabídky ...

Automatické převodovky

zpět
28.07.2014 / 16:39

Automatické převodovky Olomouc
Servis automatických převodovek
Diagnostika automatických převodovek



Historie automatických převodovek sahá do roku 1904, kdy v Bostonu v USA vzniká první automatická dvoustupňová převodovky. Do vývoje zasáhnou během let i takový automobilový giganti jako General Motors a Chrysler. Ale největší boom automatické převodovky zažívají až to 2. světové válce a to zejména v Americe. Během let se automatické převodovky získali oblibu i v Evropě.

Automatická převodovka má 3 hlavní funkce:

Zajistit pohyb automobilu jen pomocí plynového pedálu, tudíž bez pomocí spojkového penálu
Automatická převodovka sama volí a zařadí vhodný rychlostní stupeň
Znásobit a přenést točivý moment od motoru ke kolům

Termíny výměny oleje a  filtru se pohybují u nového automobilu – poprvé kolem 80.000 až 100.000, potom po 60.000 km. Při zvýšené zátěži vždy po 40.000 km.  A to, i když máte bezúdržbovou – jelikož se olej automatické převodovky degraduje jak časem, tak i drobnými šupinkami kovu, které vznikají třením převodových lamel o sebe. Mnohem lepší je prevence než zadřená či jinak poškozená převodovka.
Pokud jste si koupily ojeté auto s automatickou převodovkou,  doporučujeme výměnu oleje ihned a potom po ujetí 60.000 km.

Kontrolu oleje v převodovce se provádí pomocí měrky, stejné jako u oleje v motoru. Pouze se musí dávat pozor na případné nečistoty, které se mohou dostat do systému převodovky. Automatické převodovky jsou velmi citlivé na nečistoty, zanesená nečistota např. z chlupaté hadry Vám může zacpat filtr. Olej kontrolujeme po jízdě a při nastartovaném vozidle.  U oleje se posuzuje barva, která by měla průhledná, prostá jakýkoliv drobných částic.  Přičemž černý olej zpravidla signalizuje poškozenou lamelu na hydrodynamickém měniči. Dále posuzujeme olej čichem, aby nebyl cítit spáleninou.

Automatické převodovky se většinou porouchají nesprávným provozem, a to je:

Přetěžováním převodovky při tahaní těžkých břemen
Přeřazováním rychlostním stupňů během jízdy
Nedodržováním intervalů výměny oleje a předepsaných olejových náplní
Nedostatečným chlazením

Žádná z automatických převodovek nedovoluje 100% vypuštění starého oleje, protože část oleje zůstává v složitých komorách převodovky. V průměru se mění okolo 80% náplně. Toto se dá řešit, pouze když uděláte výměnu oleje několikrát. Vypustíte starý olej, nalijete nový, následně projedete automobil na všechny řadící stupně. Tento postup opakujete, dokud vypouštěný olej nevypadá jako nový. A před poslední výměnou se vymění i filtr automatické převodovky.

My nabízíme komfortnější řešení. Pomocí speciálního přístroje LAUNCH EUROPE CAT 501, který se napojí přímo na olejové hadice automatické převodovky, vyměníme 100% olejové  náplně.

Postup při výměně oleje v automatické převodovce:

Přístroj se napojí na hadice olejového systému automatické převodovky
Pomocí čističe automatických převodovek, který odstraňuje usazeniny a karbony, je automatická převodovka propláchnuta a vyčištěna chemickou cestou
Výměna olejového filtru automatické převodovky
Samotná výměna oleje, která se provádí postupným plněním. Starý olej se vytlačiúje novým olejem, který poté zůstane v systému.
Použitý olej je zachycen do sběrné nádoby uvnitř stroje
Spotřeba oleje: náplň převodovky + asi 3l oleje navíc